Україна та світ | Освітній дайджест | 21 листопада 2023
РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ
Верховна Рада прийняла за основу урядовий законопроєкт №10177 «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті». У документі передбачено новації, які можуть глобально трансформувати вищу освіту в Україні. Які саме та як вони вплинуть на процес навчання - читайте у матеріалі публікації.
МОН планує зменшити кількість вишів в Україні, вже є законопроєкт: що він передбачає. За останні 15 років середня кількість студентів в одному закладі вищої освіти знизилася майже вдвічі. Зважаючи на це у Міністерстві освіти і науки вважають, кількість вишів потрібно оптимізувати. Про це повідомив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький в ефірі Радіо Культура.
ЯКІСТЬ ОСВІТИ
Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти у партнерстві з Західноукраїнським національним університетом провело Український форум якості освіти. Під час заходу учасники обговорили внутрішні та зовнішні системи забезпечення якості вищої освіти в Україні, запровадження постакредитаційного моніторингу, питання забезпечення академічної доброчесності, ознайомилися з кращими практиками з розбудови внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти. Пропонуємо відеозапис цього заходу.
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ
15 грудня 2023 року відбудеться міжнародна конференція «Доброчесність, відкрита наука та штучний інтелект в академічних колах та за їх межами: зустріч на роздоріжжі». Під час конференції планується обговорити наступні питання: педагогічні інновації для сприяння академічній доброчесності, штучний інтелект та академічна доброчесність, етика медіапростору та дотримання принципів доброчесності, ділова етика та доброчесність, фейкова наука та інші.
ВИКЛИКИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Рада ухвалила законопроєкт про визнання освіти, яку здобули на тимчасово окупованих територіях. Метою закону є забезпечення безперешкодної реалізації права громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території України, на продовження освіти шляхом відновлення механізму проходження атестації для визнання результатів такого навчання. Для цього запроваджується механізм, що визначає процедуру проходження такої атестації та продовження навчання в українських закладах освіти.
Social and emotional skills. Latest evidence on teachability and impact on life outcomes. Education systems around the world increasingly recognise that social and emotional skills (SES) are essential for students and societies alike. The OECD has worked towards measuring and building the evidence base on SES by developing, implementing and analysing the findings of the OECD Survey on Social and Emotional Skills (SSES). The aim of this working paper is to clarify several conceptual and empirical issues related to SES as part of the Innovative approaches to measuring social and emotional skills project, which aims to complement the skill measures based on self-reports in SSES with more direct assessments.
ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧАМ
Six Check-in Ideas to Build Community in College Classrooms. It is no secret that there has been a sharp rise in rates of depression among college students, which may be caused by a reported increase in anxiety and stress. In response, universities have found success in decreasing anxiety through intervention programs to provide support for students who may struggle. Below are six check-in ideas to build community in college classrooms. These suggested strategies can be used as bellwork when students enter the classroom, they can be used as a break during a lesson, or as a wrap up as a way to end the class.
7 грудня 2023 року відбудеться вебінар "Рейтинги університетів THE і QS: визначайте й аналізуйте свої сильні сторони з допомогою Scopus і SciVal". Долучайтеся до вебінару, щоб зрозуміти, яку роль Scopus і SciVal відіграють у рейтингах університетів і як аналізувати бібліометричні дані, що використовуються в цих рейтингах.
ОСВІТА ЗА КОРДОНОМ
Two-fifths of EU’s young adults have tertiary education. In 2022, more than two-fifths (42.0%) of the EU population aged 25–34 had a tertiary level of educational attainment (some people within this age group might still be studying). Of the 240 NUTS 2 regions for which data are available (no data for Mayotte in France or Åland in Finland), there were 72 regions (equivalent to 30% of all EU regions) where this share had already reached or surpassed the EU’s policy target for this area: 45.0%.
Чи була корисною для Вас інформація?