Силабус – це своєрідний рекламний буклет дисципліни, а його мета – пояснити студентові зміст, значення і форму дисципліни, тобто «про що це», «навіщо це» і «як це відбуватиметься». Силабус має відповідати на запитання «Які знання і практичні навички я здобуду, прослухавши цей курс?», «Що я отримаю на виході – у результаті навчання?», «Як буде організоване навчання і які теми містить курс?». Крім того, Силабус, як правило, включає «правила гри», тобто правила взаємодії між студентами і викладачем, політики викладача щодо дедлайнів, оцінювання, відвідування, академічної доброчесності, поведінки в аудиторії та ін. Силабус не замінює робочу програму навчальної дисципліни – це просто різні жанри.
Силабус для змішаного та дистанційного навчання: рекомендації від Ольги Бершадської
Відеоінструкція користування сервісом "Робочі програми" особистого кабінету СумДУ
Розробка освітньої програми
Рекомендації МОН щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти
Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG)
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG)
Зразок освітньо-професійної програми від МОН України
Дистанційна робота змінює звичне ділове життя. Такий режим роботи став необхідним елементом у житті, особливо в період карантинних обмежень. Як організувати роботу поза офісом, запитаєте ви? Тут важливо дотримуватися дедлайнів, вміло перерозподіляти зусилля, делегувати завдання, працювати системно та ефективно, щоб нічого не пропустити. У цьому вам стануть у пригоді ефективні інструменти для дистанційної та командної роботи:
Побудова командної роботи:
AnyDesk – програма для відділеного доступу та управління комп’ютером.
Google G Suite – інструмент для спільної роботи від компанії Google. У пакет G Suite входять такі популярні застосунки від Google, як Gmail, Google Диск, Google Hangouts, Google Календар, Google Документи. Доступний за передплатою.
Google Meet Роздільні кімнати – програмне забезпечення створене Robert Hudek, яке дозволяє створювати роздільні кімнати для роботи та навчання. Встановлення розширення безкоштовне.
Microsoft Teams – сервіс є частиною Office 365 та використовується для ефективної комунікації всієї команди за допомогою чатів, онлайн-нарад, викликів та вебконференцій. Інтегрується з іншими сервісами.
Notion – комплексний інструмент для колаборації під час івентів і віддаленої роботи.
Slack – корпоративний месенджер для створення та обговорення в темах (каналах). Є можливість додавання учасників, проведення аудіо- та відеодзвінків. Slack дозволяє шукати серед усіх повідомлень відразу та інтегрується з багатьма іншими сервісами.
Team Viewer – пакет програмного забезпечення для віддаленого контролю комп’ютера, дозволяє працювати дистанційно та обмінюватися файлами.
Відеозв'язок, організація онлайн семінарів, запис відеолекцій:
Відвідування Google meet – інструмент, який допомагає реєструвати відвідування та запам'ятовувати тих, хто приєднався до онлайн-зустрічі.
6connex – платформа для проведення віртуальних заходів (торгових, освітніх). З її допомогою можна організувати майже будь-яку онлайн-подію: від співбесіди і корпоративного навчання до віртуальної виставки або саміту.
Citrix GoToMeeting – інструмент для проведення вебконференцій та спільної роботи з документами.
ClickMeeting – платформа для проведення вебінарів, нарад, презентацій в онлайн-форматі. Перевага перед Зум — не потрібно нічого завантажувати, оскільки сервіс працює у браузері. З важливого — є 30 днів безкоштовного тестового періоду, чат з підтримкою функції перекладу на 52 мови та можливість проводити опитування прямо під час івенту.
Crowdcast – програма, що перетворює вебінари і віртуальні конференції на інтерактивні заходи. Наприклад, з її допомогою можна ставити питання спікерам, проводити опитування аудиторії.
Google Duo – це мобільний застосунок з функцією відеочату, дозволяє проводити відеозустрічі з людьми зі свого списку контактів.
Google Meet – зручний сервіс для створення вебконференцій, організації нарад, спілкування зі студентами у кількості до 250 учасників. Можливе використання сервісу на смартфонах після встановлення необхідної програми.
Google Meet Attendance List – інструмент для збереження списку відвідувань зустрічей і занять.
Google Hangouts – інструмент дозволяє спілкуватися у групових чатах, створювати відеоконференції та онлайн наради.
Microsoft Teams – інструмент для організації нарад, конференцій, спілкування зі студентами, спільної навчальної та управлінської діяльності. Надає можливість робити аудіо- та відеодзвінки між учасниками в кількості до 250 осіб. Для проведення вебінарів з великою кількістю учасників (до 10 000) можна скористатися функцією Live Events.
RingCentral – платний хмарний додаток для дзвінків по всьому світу (в тому числі у режимі конференц-зв’язку). Особливо актуальний для міжнародних компаній.
Run the world – платформа для тих, хто шукає прості рішення. Дозволяє організовувати онлайн-заходи, використовуючи готові шаблони.
Screenity - Screen Recorder & Annotation Tool – інструмент для запису відео. За допомогою Screenity можна записувати та коментувати свій екран, робити кращі записи для роботи та навчання, надаючи контекстний відгук, детальні пояснення своїм студентам або просто демонструючи свій продукт потенційним клієнтам.
SKYPE – інструмент, що дозволяє здійснювати аудіо- та відеодзвінки, проводити конференції, надсилати повідомлення, обмінюватися файлами, записувати конференції.
Skype for Busines – програма для здійснення аудіо- й відеозустрічі, обміну миттєвими повідомленнями, проведення вебконференцій та передачі файлів.
Shindig – платформа, яка дає можливість провести онлайн-подію для великої аудиторії (до 1000 осіб). Це можуть бути відеолекція, відеоконференція тощо. Глядачі мають змогу обговорювати подію в приватних чатах. Івент можна транслювати в прямому ефірі за допомогою YouTube і Facebook Live.
WebEx – програма для проведення онлайн зустрічей: нарад, відеоконференцій, тренінгів та семінарів. WebEx має великий набір функцій: від показу презентацій до онлайн дошки для спільних записів.
YouTube Live Streaming – платформа дозволяє робити записи прямих трансляцій та використовується організаторами великих конференцій.
Zoom Web Conferencing – один з найкращих інструментів для проведення відеоконференцій з великою кількістю учасників, дозволяє підключати чати, записувати відеодзвінки.
Доступні професійні системи на тестовий період:
Adobe Connect – професійна платформа компанії Adobe, розроблена для дистанційного навчання, проведення інтерактивних конференцій, нарад, онлайн підтримки клієнтів, обміну інформацією та інших корисних функцій.
CISCO Webex – професійна платформа для організації вебконференцій та вебінарів CISCO. Надає можливість приєднатись до відкритих вебінарів на їх платформі та організувати власні відкриті вебінари для усієї спільноти.
Робота з документами та обмін файлами:
Dropbox – допомагає отримати доступ до своєї інформації з будь-якого місця, де є підключення до інтернету, ділитися нею з іншими користувачами, синхронізувати дані між пристроями.
GoogleDrive – сховище даних від компанії Google, що дозволяє зберігати дані, ділитися ними з іншими та спільно працювати з документами.
iCloud – хмарне сховище від компанії Apple. Сервіс дозволяє створювати резервні копії власних пристроїв.
OneDrive – сервіс від компанії Microsoft. З його допомогою можна зберігати файли, ділитися ними з іншими та співпрацювати в режимі реального часу.
Організація та контроль навчальних завдань та робочих проєктів (таск-менеджери):
Asana – універсальний таск-менеджер. Допомагає збирати всі завдання в одному місці та сортувати їх у зручному порядку.
Google Classroom – інструмент допомагає створювати та впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати, спілкуватися з учнями в режимі реального часу.
Jira – програма для управління проєктами, дозволяє призначати виконавців, контролювати виконання завдань. Доступ за передплатою.
Microsoft Project – інструмент підходить для управління складними проєктами.
Office 365 Planner – сервіс дозволяє створювати план, команду, призначати завдання та стан оновлення.
Trello – простий сервіс для управління проєктами. За допомогою дошок, списків та карток можна організувати роботу всієї команди у віртуальному режимі.
Todoist – сервіс, який нагадує класичний перелік справ, які можна поєднувати в проєкти та позначати кольоровими мітками.
Інтерактивний контент – вимагає активної участі користувача, підвищує довіру і створює більше можливостей для взаємодії з користувачем.
Пропонуємо вам добірку сервісів, які допоможуть урізноманітнити свою роботу.
amCharts – створення інтерактивної інфографіки.
EDpuzzle – безкоштовний сервіс для створення відеофрагментів з аудіо і текстовими елементами, питаннями та завданнями до них. За основу можна брати відео з YouTube, Vimeo, з платформ KhanAcademy, TED-Ed, LearnZillio та ін., а також завантажувати зі свого ПК. EDpuzzle інтегрований з Google клас. За допомогою сервісу можна організувати опитування, вікторини та тестування студентів на основі навчальних відеороликів різної тематики.
Calameo – сервіс для створення інтерактивних публікацій (у формі журналів, брошур, каталогів, звітів тощо). Інтерактивний документ створено так, щоб зберегти відчуття паперового документа: є можливість гортати сторінки, позначати цікаві моменти тощо. Є можливість безкоштовного користування.
GIPHY – створення GIF-анімацій.
Giphy GIF Maker – сервіс для створення анімованих GIF-відео та GIF слайд-шоу з підписами.
Google Jamboard – інтерактивна дошка, яка допоможе фіксувати ідеї та малювати так, ніби на традиційній дошці. Сервіс дозволяє створювати та спільно працювати над записами, вносити зміни з колегами чи студентами в режимі реального часу. Він допоможе провести мозковий штурм і поліпшити роботу групи.
Kahoot – ігрова навчальна платформа, яка використовується в якості освітньої технології в навчальних закладах.
Mapme – інтерактивний інструмент для картографування.
Mentimeter – сервіс для створення онлайн опитувань та вікторин, що забезпечує миттєвий зворотний зв'язок від аудиторії.
Playbuzz – онлайн-платформа для створення інтерактивного контенту: тести, опитування, слайд-шоу, статті з анімованими картинками.
Plotagon – програма дозволяє створювати анімовані тривимірні ролики-фільми. Герої у слайдах можуть виконувати найрізноманітніші дії.
Stat Planet – створення статичних та інтерактивних карт.
ThingLink – сервіс для створення зображень з активними посиланнями.
Wordwall – колекція шаблонів дидактичних ігор, які часто зустрічаються в педагогічній практиці. Сервіс є багатофункціональним інструментом для створення як інтерактивних, так і друкованих матеріалів.
Через карантин вам потрібно повністю переходити на онлайн-викладання або поєднувати дистанційку із роботою в аудиторії?
Незалежно від того, чи є ви новачком чи досвідченим педагогом в дистанційному викладанні, тут ви можете знайти безкоштовні онлайн-ресурси для вдосконалення своїх навичок викладання онлайн.
Blended Learning Essentials: Getting Started. Цей курс розроблений, щоб допомогти кожному зрозуміти переваги змішаного навчання і способи ефективного використання технологій.
Learning to Teach Online Video & PDF Lessons. Цей курс спеціально розроблений для викладачів з обмеженим часом. На кожному уроці розглядають конкретні успішні стратегії онлайн-навчання із багатьох різних дисциплін, пропонують поради, рекомендації та вказують потенційні пастки як для новачків, так і для досвідчених онлайн-вчителів.
Microsoft Learn. Відкриті навчальні професійні online курси для підвищення власної кваліфікації і можливість отримати нову сучасну професію розробника програмного забезпечення, prodject-менеджера, IT-адміністратора, digital-маркетолога, графічного дизайнера.
Promising Practices in Online Teaching. Цей курс включає модулі про те, як розробити курс, а також пояснення сучасних методів дистанційного навчання.
TeachOnline. Університет штату Мічиган пропонує інформацію про педагогіку і передовий досвід онлайн-викладання, зміст онлайн-курсів, структуру і дизайн курсів, а також про гібридні курси.
Teacher Training Videos. Цей відеоресурс покроково показує викладачам, як використовувати технологічні інструменти, такі як Blackboard, онлайн-опитування, подкастинг і багато іншого.
Visual Design for Online Course Content. Тут ви знайдете поради щодо візуальної складової свого курсу. Вам розкажуть, як успішно створити навігацію, макет, кольори та дизайн контенту вашого курсу.
Кожен з нас щоденно планує якісь справи, зустрічі, працює над проєктами та завданнями. Значно полегшити життя можуть онлайн-органайзери, які запам’ятають адреси та контакти, нагадають про важливі дати допоможуть упорядкувати інформацію різних форматів в одному місці.
Ми підібрали для Вас найпопулярніші органайзери за видами завдань:
Планування особистих завдань
Google keep – безкоштовний сервіс призначений для створення, групування та зберігання нотаток. Дозволяє спільно редагувати нотатки, нагадувати про події. Google Keep доступний у вигляді додатків для Android-пристроїв та у Google Drive як інтернет-застосунок.
Microsoft To-Do – це хмарний додаток для управління завданнями. Дозволяє користувачам за наявності поштової скриньки Microsoft Office 365 управляти своїми завданнями зі смартфона, планшета і комп'ютера.
Pocket – безкоштовний додаток, що дозволяє зберігати статті, відео та сторінки сайтів, щоб прочитати їх пізніше в будь-який час, в тому числі й офлайн режимі. Доступний у вигляді вебверсії та додатків.
RescueTime – це додаток для відстеження витраченого часу та уваги. Він аналізує всі сайти, які відвідує користувач, групує їх за категоріями та формує докладні звіти у вигляді графіків та діаграм. Є можливість на певний час заблокувати деякі сайти, що заважають продуктивній діяльності. Пробна версія безкоштовна протягом двох тижнів. Надалі потрібно вибрати тарифний план. Доступний у вигляді додатків та вебверсії.
Simple Sticky Notes – безкоштовний додаток для створення нотаток на робочому столі. Нотатки можна пересувати, змінювати їх розмір, вносити до них будь-яку інформацію: нагадування, посилання і т. д. Обрана мелодія у встановлений час нагадає про важливу подію або завдання. Доступний для Windows та Android.
Telegram – це безкоштовний месенджер з функціями VoIP, що дозволяє обмінюватися текстовими, голосовими та відеоповідомленнями, стікерами та фотографіями, файлами багатьох форматів. Також можна здійснювати відео- і аудіодзвінки, організовувати конференції, розраховані на багато користувачів групи і канали. Доступний у вигляді додатків та вебверсії.
TimerTab – безкоштовний сервіс із функціями таймера, будильника та секундоміра. Допомагає планувати час за допомогою техніки "pomodori". Сервіс доступний у вигляді вебверсії та додатків.
WorkFlowy – потужний планувальник, дозволяє створювати списки справ, записувати ідеї, зберігати нотатки та ділитися ними з друзями. Підтримує лише текстові дані. Доступний у вигляді додатків та вебверсії. Безкоштовно можна створити до 250 списків, для більшої кількості потрібно вибрати тарифний план.
Планування зустрічей
Google Calendar – сервіс для планування зустрічей, подій і справ. Google Календар дає можливість розпланувати день або тиждень, сортувати події за датами та пріоритетами, нагадує про події через e-mail та SMS. Google Календар синхронізується на всіх пристроях, доступний у вигляді додатків та онлайн у браузері. Сервіс повністю безкоштовний, та прив’язаний до Google акаунту.
Ведення проєктів
Basecamp – інструмент для управління проєктами, спільної роботи і постановки завдань, складання графіків успішності роботи по проєктам. Має простий інтерфейс, велике сховище для файлів, дозволяє необмежену кількість користувачів. Безкоштовна версія має обмеження на 30 днів, а далі потрібно вибрати платний тарифний план.
KindReminderBot – безкоштовний телеграм-бот, який допомагає контролювати виконання задач, нагадує про дедлайни.
Miro – платформа для спільної роботи над проєктами. Інтерфейс побудований у вигляді інтерактивних дошок. Дозволяє завантажувати документи, таблиці, зображення, малювати схеми; спілкуватися в текстовому, голосовому та відеочаті. Працювати можна з браузера та мобільної версії. Безкоштовний план має обмеження до 3 дошок, для більшої кількості потрібно вибрати тарифний план.
Notion – додаток об'єднує величезну кількість інструментів: нотатки та списки справ, документи та таблиці, медіафайли, канбан-дошки і бази знань, календарі та нагадування. Дозволяє створювати тематичні сторінки з гіперпосиланнями, зберігати файли різних форматів. Усі компоненти можуть використовуватися індивідуально або спільно з іншими. Notion працює як у додатках, так і в браузері. Безкоштовна версія має обмеження до 5 користувачів, для більшої кількості учасників потрібно вибрати платний тарифний план.
Trello – хмарна програма для управління проєктами невеликих груп. Робота Trello побудована за принципом японської системи канбан-дошок, що дозволяє бачити весь обсяг робіт на одній дошці. Trello інтегрується з багатьма сервісами: Google Drive, OneDrive та ін. Програма доступна у вигляді мобільних додатків, десктоп-версії та онлайн. Базовий функціонал безкоштовний.
Wrike – це платформа для спільної роботи і управління проектами, яку використовують високоефективні компанії по всьому світу. Дозволяє визначати пріоритетність завдань, ведення діалогів у завданнях та облік витраченого на проєкт часу. Безкоштовна версія має обмеження до 5 користувачів та платні тарифні плани.
Worksection – онлайн система управління проектами. Планування, контроль термінів виконання і бюджетів, створення звітів про виконану роботу та витрачений час, комунікація з клієнтом. Тестовий доступ 14 днів безкоштовного використання з обмеженням у 2 проєкти та 5 користувачів, доступно 5 платних тарифних планів.